1403.2019

Rozwój sieci franczyzowej nabiera rozpędu – rozmowa z Dariuszem Łachowskim

„W 2019 roku planujemy otworzyć 80 nowych Oddziałów dzięki czemu na koniec roku powstanie równorzędna sieć dla Oddziałów Własnych” – na temat rozwoju sieci franczyzowej KredytOK rozmawiamy z Dariuszem Łachowskim, Dyrektorem ds. Sprzedaży, Członkiem Zarządu Capital Service S.A.

1. Na początek słowo podsumowania roku 2018 w Departamencie Franczyzy?

Rok 2018 był przełomowy, jeśli chodzi o rozwój sieci placówek Franczyzowych. Powołaliśmy do życia nowy Departament zajmujący się tylko i wyłącznie rozwojem tego kanału sprzedaży. Zmieniliśmy też model współpracy, który stał się bardziej przejrzysty i korzystny dla Franczyzobiorcy. Jest to model dający dużo większe możliwości niż inne franczyzy finansowe dostępne na rynku. Zmiana modelu współpracy i silna determinacja w osiąganiu zakładanych celów przyniosły oczekiwany skutek – od października do końca 2018 roku otworzyliśmy 12 nowych oddziałów Franczyzowych, z czego aż 6 w listopadzie.

2. Jakie są cele na 2019 rok?

Z początkiem stycznia rozpoczęli pracę Dyrektorzy Regionalni dedykowani do rozwoju i zarządzania siecią Oddziałów Franczyzowych KredytOK. Osoby te posiadają bardzo duże doświadczenie w zarządzaniu rozproszoną strukturą sprzedaży. W 2019 roku planujemy otworzyć 80 nowych Oddziałów dzięki czemu na koniec roku powstanie równorzędna sieć dla Oddziałów Własnych. Jednocześnie cały czas będziemy rozwijać nasz model franczyzowy, aby zapewnić maksymalne korzyści dla Franczyzobiorcy i ograniczyć koszty otwarcia. Ciągły wzrost zainteresowania naszą ofertą sprawia, że możemy zakładać otwarcie 6-7 nowych oddziałów w miesiącu.

3. Dlaczego Franczyza Finansowa to najlepszy sposób na biznes?

Franczyza to model biznesu, który sprawdza się niemal w każdej branży, również finansowej.  Jest to idealne rozwiązanie dla osób, które chcą otworzyć własną działalność pod rozpoznawalną marką. Dzięki temu franczyzobiorca ma większą szansę na sukces, gdyż firma jest już znana i rozpoznawana przez większość osób. Co za tym idzie, wzbudza większe zaufanie klientów niż w przypadku, gdy dany przedsiębiorca otwiera firmę pod zupełnie nową marką. Potrzebuje on wtedy więcej czasu na rozwój swojego biznesu. Dajemy naszym franczyzobiorcom profesjonalne wsparcie szkoleniowe, systemowe, czy marketingowe. Tylko zaangażowanie obu stron gwarantuje sukces.

4. Kto jest najlepszym kandydatem na potencjalnego Franczyzobiorcę?

Kandydatem na Franczyzobiorcę jest osoba przedsiębiorcza, która chce wejść na rynek finansowy reprezentując znaną markę. Ma już doświadczenie w branży finansowej lub może go nie mieć. Jednak ma swój własny sposób na biznes, lubi podejmować wyzwania, nie boi się ryzyka i potrafi znaleźć wyjście z każdej sytuacji. Warto podkreślić, że blisko 1/3 naszych oddziałów franczyzowych należy do byłych pracowników, którzy w ten sposób pogodzili chęć pozostania w branży i w firmie z marzeniem o własnym biznesie. Obserwujemy, że najlepiej sprawdza się model, w którym właściciel Franczyzy jest obecny w Oddziale. W strukturze posiadamy również Franczyzobiorców, prowadzących kilka placówek, w których pełnią funkcję nadzorczą. W tym wypadku niezwykle ważne są kompetencje managerskie, pozwalające na osiągnięcie założonych rezultatów sprzedażowych. Ze swojej strony w pełni wspieramy Franczyzobiorcę poprzez Dyrektorów Stref, którzy dostarczają potężny warsztat merytoryczny w zakresie oferty produktowej oraz sposobów zarządzania siecią.

5. Dlaczego warto prowadzić z nami biznes?

Jesteśmy rozpoznawalną  marką o określonej strategii. Dzięki efektywnej pracy z dużą liczbą oddziałów własnych  mamy wypracowany system jakości obsługi klienta i standardów sprzedaży. Zapewniamy wsparcie pod kątem organizacji otwarcia oddziału oraz wsparcia w sprzedaży. Również pod względem marketingu, obsługi systemów, windykacji i innych ważnych w tym kierunku aspektów. Dzięki temu cały proces naszej wspólnej pracy staje się łatwiejszy. Dostarczamy gotowe wnioski pożyczkowe klientów zainteresowanych naszymi produktami z Działu Contact Center. Nasza sprzedaż wzrasta z roku na rok. Firma wciąż prężnie się rozwija i poszukuje nowych pomysłów. Franczyzobiorca oprócz marki dostaje pełne wsparcie marketingowe na start o wartości kilku tysięcy złotych, które pozwala mu na wyraźne zaznaczenie swojej obecności na miejscowym rynku.

6. Co wyróżnia model współpracy z Capital Service od innych?

Na polskim rynku istnieje kilkanaście franczyz finansowych. Dla większości osób poszukujących tego typu biznesu kwestią zaporową jest kwota inwestycji. W naszym przypadku jedyną inwestycją, którą musi poczynić franczyzobiorca jest wyposażenie lokalu wg standardów KredytOK. Przybliżony koszt adaptacji to 11 000 – 17 000 PLN. Kolejnym elementem jest oferta produktowa, która opiera się głównie na sprzedaży pożyczek z kapitału Franczyzodawcy do kwoty 15 000 PLN. Następnym, niezwykle istotnym elementem jest możliwość podejmowania własnych, samodzielnych decyzji pożyczkowych na produktach Franczyzodawcy. Takie rozwiązanie stwarza ogromny świat możliwości, które pozwalają złożyć ofertę większej liczbie klientów niż konkurencja. Oprócz naszych produktów klient znajdzie w ofercie ok. 20 innych produktów pozabankowych, kilka produktów bankowych oraz pakiety ubezpieczeń, stanowiące uzupełnienie oferty dla klienta. Powyższe rozwiązania dają szeroki wachlarz możliwości przed Franczyzobiorcą, który jest w stanie znaleźć ofertę dla niemal każdego klienta.

Capital Service S.A ul. Korczaka 73 07-409 Ostrołęka tel: 601 500 500 fax: 29 764 59 88
Capital Service S.A
ul. Korczaka 73
07-409 Ostrołęka
tel: 601 500 500
fax: 29 764 59 88